Ciclismul montan este o experiență pe care orice iubitor de ciclism, plin de adrenalină, îl iubește. Bicicletele montane full suspension combină dragostea pentru ciclism cu dragostea pentru sporturile extreme, în așa fel încât să fie într-o simbioză perfectă. Categoria bicicletelor montane include toate bicicletele care sunt concepute pentru ciclism off-road. Acest tip de bicicletă o poți vedea în special pe terenuri neuniforme și montane. Este important să ai experiență în ciclism și să te asiguri că stăpânești abilitatea de a merge cu cea mai bună bicicletă full suspension în condiții mai extreme decât cele oferite de drumurile asfaltate ale orașului. În continuare, îți voi arăta ce biciclete aș alege eu, atât variante de buget, ieftine, cât si variante profesionale.
Capitole
Ce bicicletă full suspension aș alege eu?

SUB 1500 RON

Între 1500 – 3000 RON

Peste 6000 RON
Cea mai bună bicicletă full suspension – Abilități bune de manipulare
Dacă ai intrat deja în adâncurile ciclismului și îți plac experiențele extreme, bicicletele montane full suspension sunt alegerea perfectă pentru tine. Utilizarea lor necesită rezistență, abilități bune de manipulare a roților, echilibru și independență. Dacă crezi că ai aceste calități – bicicletele montane full suspension îți vor aduce emoții de neuitat. Deși împărtășesc multe dintre caracteristicile lor cu alte tipuri de biciclete, bicicletele montane au propriile lor specificații. Designul bicicletelor montane full suspension oferă mai mult confort și o manevrabilitate mai bună pe terenuri denivelate. Aceste biciclete nu sunt destinate cicliştilor începători.
Cele mai bune biciclete montane full suspension – Prin ce se caracterizează?
Bicicletele montane se caracterizează prin rezistență excepțională, frâne puternice, suspensie completă, productivitate ridicată. Odată cu creșterea popularității, caracteristicile speciale ale acestor biciclete au fost confirmate. Bicicletele montane sunt de fapt o modificare a bicicletelor de drum. Una dintre cele mai mari diferențe față de modelele originale de biciclete montane, este cadrul din ce în ce mai ușor. În ultimii ani, fibra de carbon a fost folosită la fabricarea acestor biciclete, ceea ce permite ca greutatea roții în sine să fie de doar aproximativ 10 kilograme. Aceste biciclete nu sunt tocmai ieftine, dar am încercat să găsim pentru tine și variante de buget, la preț accesibil.
Cele mai bune biciclete full suspension recomandate în 2021
1. Păreri bicicletă KTM 29″ Scarp 294

KTM 29″ Scarp 294 este o bicicletă montană pentru bărbați, nu creează compromisuri și îți va îndeplini cerințele pentru o pedalare deplină. Echipată cu un cadru din aluminiu frumos proiectat și roțile sale de 29″, această bicicletă nu poate fi comparată cu altele. Componentele încorporate sunt toate de la producători certificați care au trecut testul de calitate strict la KTM, înainte de instalare. Nu vei greși legând această bicicletă. Furca RockShox Recon Silver RL 29″ 100mm este concepută cu blocare pe ghidon. Frânele sunt cu discuri hidraulice Shimano. Bicicleta KTM 29″ Scarp 294 model din 2021, cântărește 14,7 kg. Pentru a economisi cât mai multă greutate, s-a folosit aluminiu ca material pentru cadrul armat. Este potrivită pentru cei care caută un raport bun preț/calitate.
2. Review bicicletă full suspension MTB de munte RICH Alpin JSX2449

Bicicleta MTB de munte RICH Alpin JSX2449 este concepută în așa fel încât să poată fi utilizată în cele mai dificile condiții. Poate fi utilizată cu succes pe drumuri montane în scop de agrement, trasee forestiere și trasee speciale de obstacole. Nu se teme de pietre, trasee accidentate, de rădăcinile copacilor și nici de alte multe obstacole. RICH Alpin JSX2449 este dotată cu suspensie atât pe roata din spate, cât și pe cea din față. RICH Alpin JSX2449 este o bicicletă montană cu roți de 24 inch, cadru de fier și geometrie concepută special pentru a nu tensiona corpul din poziția de pedalare. Este echipată cu un sistem de frânare V-brake, schimbarea ușoară a vitezei și furcă rigidă din oțel, pentru a oferi un răspuns imediat. Are un număr de 18 viteze și suportă o greutate maximă de 120 kg. Raportul preț/performanță este foarte bun, chiar este o bicicletă full suspension ieftină.
3. Review bicicletă full suspension MTB Romet, Rambler 6.2 26 R21 XL 2021

Bicicleta MTB Romet, Rambler 6.2 26 R21 XL 2021 a fost făcut astfel încât să poți face față oricărei provocări. Materialele folosite fac bicicleta ușoară și durabilă. Acest model este perfect pentru a pedala pe căi forestiere denivelate. Oferă un confortul ridicat al mersului, datorită suspensiei aplicate tipice pentru MTB. De asemenea, îți poți controla fiecare mișcare datorită direcției netede și a frânelor de înaltă calitate. Angrenajele și schimbătoarele din modelul Rambler 6.2 sunt produse ale mărcii japoneze Shimano. Acesta este unul dintre cei mai mari producători de piese pentru biciclete din lume, astfel încât calitatea lor nu lasă nimic de dorit.
Numărul de 21 de viteze, te va duce prin orice tip de teren montan. Angrenajele Shimano sunt excelente pentru bicicletele MTB, oferind o schimbare lină, fiabilă și ușoară. Durabilitatea și funcționarea lor fără eșecuri vor fi perfecte pentru multe, chiar și pentru cele mai dificile rute. Angrenajele Shimano îți vor asigura confortul la cadru pe orice suprafață și pe orice vreme, astfel încât să te poți bucura de pasiunea ta fără probleme. Raport preț/performanță foarte bun, chiar o putem considera o bicicletă full suspension ieftină până în 3000 de lei, având în vedere alte produse foarte scumpe.
4. Păreri bicicletă electrica KTM 29/27″ Macina Prowler Prestige

Această bicicletă a fost gândită și proiectată la perfecțiune până la ultimul detaliu. Călătoria de 180 mm pe furcă și cursa de 170 mm în spate arată clar că această bicicletă este destinată utilizării solicitante de trail și enduro. Cadrul din carbon se află pe pneurile DiMMiX încercate și testate: roți de 29 ” în față pentru o manevrabilitate optimă și stabilitate la cadru, asociată cu pneuri de 27,5″ PLUS în spate pentru o transmisie și o tracțiune optimă a puterii, toate își joacă rolul pe teren dificil Avantajele. Cu Macina Prowler și cu puternicul său motor Bosch Performance CX (85Nm), precum și cu bateria subțire integrată Bosch Powertube 625Wh, te vei simți ca un adevărat rege. Un raport preț/performanță foarte bun.
5. Păreri bicicletă full suspension MTB-Full Suspension, Saiguan Revoshift 18 Viteze

Robustă și ușor de pedalat cu un cadru pas cu pas, bicicleta MTB-Full Suspension are un angrenaj Revoshift autentic cu 18 trepte marca Shimano, inclusiv schimbătoare și schimbător frontal, două părți care sunt adesea articole generice, fără marcă, pe biciclete la acest nivel de preț. Specificația se extinde și la suportul inferior al cartușului sigilat, jantele din aliaj negru și frânele în V Brake puternice. Stilul de pedalare vertical este oferit de tija de ridicare și ghidon, ceea ce face ca MTB să fie ideală pentru pedalare în oraș, precum și pentru pedalare pe drumuri de țară, piste și trasee montane. Cadrul este realizat din oțel de înaltă tracțiune cu tub de profil lacrimă. Furca este realizată din oțel Hi-Ternsile, iar schimbătoarele de viteze sunt Saiguan Revoshift cu 18 viteze, oferă un raport preț/performanță bun, chiar pot spune că este o bicicletă full suspension ieftină.
6. Păreri bicicletă full suspension MTB XC 500S 29″

Această bicicletă montană de la Decathlon este concepută pentru îmbunătățirea ciclismului montan maraton de fond (XC). O bicicletă montană XC concepută pentru distanțe lungi și teren mai accidentat. Cursa de 120 mm a fost dezvoltată pentru a depăși rapid și ușor orice obstacol. Poți accelera pe teren accidentat datorită deplasării de 120 mm. Cadru cu full suspension este format cu triunghi frontal din carbon și triunghi spate din aluminiu. Noul grup Sram GX Eagle Lunar vine cu 12 viteze. Pentru absorbție șoc: furcă Manitou Machete 120 mm și șoc Manitou Radium Expert 120 mm.
Datorită cadrului său ușor cu suspensie completă compus dintr-un triunghi din carbon din față și triunghi spate din aluminiu, această bicicletă montană cu suspensie completă XC este perfectă pentru a participa la cursurile de maraton XC și pentru a extinde distanțele pe care le parcurgi, păstrând în același timp eficiența. Echipat cu componente fiabile și de lungă durată (Manitou Machete, grup Sram GX Eagle, roți tubeless), acest model nu te va dezamăgi, nici chiar și în cele mai dificile condiții și de asemenea, oferă un raport preț/calitate foarte bun.
7. Păreri bicicletă full suspension MTB All Mountain AM FIFTY S

Noua versiune a bicicletei montane All Mountain AM 100S de la Decathlon cu suspensie complete, are o geometrie concepută pentru direcție confortabilă și roți de 29″ pentru viteză și stabilitate mai mari. Este realizată cu direcție tijă scurtă, suport inferior, tijă de șa telescopică și noua furcă Rockshox 35 de 150 mm. Șoc MANITOU McLeod de 140 mm. Frânele SRAM LEVEL T cu 4 pistoane / 180 mm față și 2 pistoane / 160 mm spate. Cu anvelope HUTCHINSON Tubeless Ready TAIPAN 29″ x 2,35″ și TORO 29 ” x 2,25″, bicicleta MTB All Mountain AM FIFTY S oferă un raport preț/performanță bun.
Tipuri de biciclete
- Bicicletele Freeride
Modelele Freeride se caracterizează prin ușurință și durabilitate. Sunt potrivite pentru terenuri de până la mediu. Sunt folosite atât pentru coborâre pe teren, cât și pentru urcare. Bicicletele Freeride sunt unele dintre cele mai populare biciclete montane. Sunt potrivite în principal pentru coborâri, au cele mai multe variații. Sunt foarte asemănătoare cu bicicletele DH. Este dificil să vorbim despre diferențe clare. Iată câteva caracteristici legate de varietatea de moduri de a merge în stilul freeride în sine. Unele biciclete Freeride sunt mai ușoare, full suspension (160-200 mm față și spate) față de cele pentru coborâre. De asemenea există biciclete FR, care sunt grele, pentru teren accidentat și cât mai puternice posibil. Pentru unele biciclete freeride, geometria poate fi ușor diferită în comparație cu bicicletele de coborâre.
De exemplu, mișcarea medie ar trebui să fie puțin mai mare, unghiul frontal puțin mai mare, ghidonul puțin mai mare. Dar asta nu schimbă faptul că este optimizată pentru coborâre în pantă. La bicicletele freeride, furcile cu o singură coroană cu cursă lungă sunt mult mai frecvente decât furcile cu dublă coroană. Există de asemenea, modele care sunt echipate cu două jante și o placă de siguranță în față. Acest lucru îți va permite să te deplasezi pe cont propriu cel puțin pe distanțe scurte. În majoritatea cazurilor, însă, există o singură coroană. Sunt dotate cu întăritori cu geometrie adecvată și furci pentru cursă lungă, care sunt proiectate pentru coborâre și freeride.
- Bicicletele All-Mountain / Enduro
Bicicletele All-Mountain / Enduro acoperă decalajul dintre modelele Cross-Country și Freeride. Acest tip de biciclete montane sunt concepute pentru utilizarea pe tot parcursul anului. Sunt potrivite pentru coborâre și urcare, inclusiv pe teren abrupt. Bicicletele universale All Mountain oferă o varietate de pedalări prin schimbarea stilurilor. Sunt potrivite pentru a urca pe dealuri serioase, pentru a coborî pe trasee tehnice și pentru a sări în căderi mici și mijlocii. De asemenea, sunt potrivite pentru drumeții lungi în condiții montane și pentru pedalare mai agresivă.
- Biciclete pentru ciclism obișnuit, amator
În zilele noastre, acestea sunt unele dintre cele mai comune și preferate biciclete pentru ciclism obișnuit, amator, care nu include participarea la competiții. Unii le numesc „adevărate biciclete montane moderne”. Le poți întâlni și sub alte nume – „trailbike”, „all-round bike”, „all condition bike” și altele. Este important să clarificăm că acest grup este împărțit în două: All Mountain (mai ușoare și cu o cursă de suspensie de 130 – 150 mm) și enduro (mai puternică și mai grea, cu o cursă de suspensie de 150 – 170 mm).
Aceste biciclete nu se suprapun cu o anumită disciplină sau stil. Dimpotrivă, sunt făcute cu ideea de a pedala în diferite moduri și terenuri, adică să nu restricționeze ciclistul în acest sens. Deoarece își permit propria mișcare în sus și pe distanțe mai mari, au două sau trei jante în față, suspensie dublă și greutate tolerabilă. Bicicletele AM sunt cel mai des folosite pentru plimbările HS, iar coborârea pe traseele dificile și tehnice se face mai ușor și mai plăcut. Spre deosebire de bicicletele HS, totuși, cu o astfel de bicicletă, un biciclist priceput poate merge cu ușurință pe trasee de coborâre, freerrad, dual / 4X, pante de munte sălbatice și în alte părți.
- Bicicletele montane Downhill
Bicicletele montane Downhill (DH) sunt special concepute pentru coborâri pe terenuri abrupte și dificile din punct de vedere tehnic. Există multe alte tipuri de biciclete în această categorie, inclusiv Slopstyle, Dirt Jump, Trials, North Shoresi etc. În general, bicicleta Downhill are o suspensie dublă cu o cursă mare (180-200 mm în față și 250 mm în spate) și o geometrie care pune ciclistul într-o poziție confortabilă de coborâre. Componentele sunt puternice, îi cresc greutatea, dar având în vedere că coborârea necesită timp, cicliștii profesioniști se străduiesc să-și ușureze bicicleta cât mai mult posibil, fără a sacrifica forța și fiabilitatea. Bicicletele de coborâre sunt echipate cu furci cu două coroane, anvelope mai late de 2,3 – 2,7, roți puternice, rotori de frână cu disc mai mari (200 – 220 mm), ghidon mai lat cu picioare mai scurte etc. O caracteristică a bicicletei este prezența unei coroane în față, combinată cu un dispozitiv pentru tensionarea lanțului. O bicicletă de coborâre reală, nu poate fi ieftină.
- Bicicletele montane full suspension
Bicicletele montane full suspension – Cross, Drag, RAM, Off Road, folosesc trucuri din motocross. Sunt biciclete montane cu rame stabile și anvelope groase, amortizoare față și spate, frâne cu disc hidraulice.
- Biciclete montane pentru Cross-Country
Biciclete montane pentru Cross-Country (XC) sunt cele mai faimoase. Unul dintre lucrurile importante, este că amortizorul are o cursă mai mare pentru o mai bună absorbție a vibrațiilor. Este o bicicletă concepută pentru a merge în ambele direcții (în sus și în jos), în care principalele obiective sunt de a obține o greutate mai mică și o eficiență mai mare a pedalării. Poate fi cu suspensie față, cu suspensie dublă sau fără suspensie (mai rar). Se caracterizează prin componente ușoare, cursă de suspensie 80 – 130 mm, anvelope rapide și geometrie a cadrului, care asistă ciclistul la pedalare și urcare. Este concepută în primul rând pentru terenuri mai ușoare și viteze mai mici la coborâre, deși în mâinile unui ciclist experimentat, poate fi pedalată rapid și poate face trasee destul de tehnice. Prețul acestor biciclete este direct legat de tipul cadrului, calitatea și greutatea componentelor sale pentru cea mai înaltă clasă de biciclete.

Cea mai bună bicicletă full suspension – Caracteristici
Tip de furcă
Sunt disponibile două tipuri de furci: ARC (arc elicoidal) și AER (arc pneumatic). Suspensia ARC înfășurată este potrivită pentru stilul de pedalare agresivă, în timp ce suspensia ușoară AER este potrivită pentru stilul Cross Country (XC). Suspensia pentru o călătorie lungă nu este potrivită pentru stilul MTB. Este proiectată doar pentru biciclete de coborâre / freeride, sărituri și trail 4X.
Material
Materialul poate fi carbon sau aluminiu. În funcție de ambițiile sportive ale ciclistului și de cât de exigent este, alegerea sa poate fi făcută în favoarea unui cadru de bicicletă din carbon sau aluminiu. Prețul bicicletei crește și în funcție de materialul cadrului. Desigur, o bicicletă cu cadru din carbon este mai ușoară decât una din aluminiu. Cu toate acestea, prețul unei biciclete hardtail montane cu cadru din carbon este mai mare. Construcția de aluminiu a cadrului nu este o alegere proastă, desigur, cu astfel de lucruri vei fi mai neîndemânatic. Dar este și o chestiune de gust și ambiție sportivă. Există chiar și biciclete hardtail pe piață, al căror cadru este din oțel.
- Cadru din fibră de carbon
Datorită structurii direcționale, fibra de carbon poate fi procesată și modelată ușor și curat. De aceea, dezvoltatorii au putut experimenta diferite diametre ale țevilor. Niciun alt material nu poate obține un raport de rigiditate / greutate atât de bun ca un cadru de carbon bun. Un dezavantaj major al materialului carbonic, pe lângă costurile mai mari, este fragilitatea materialului. Spre deosebire de aluminiu robust, există riscul ca rama să se crape dacă bicicleta cade. Dacă se înșurubează șurub peste șurub, acest lucru înseamnă că întreaga integritate se pierde și cadrul nu mai poate fi folosit.
- Cadru din Aluminiu
Aluminiul este încă cel mai popular material pentru biciclete montane, urmat îndeaproape de carbon. Ambele materiale au aproximativ aceleași proprietăți și sunt utilizate pentru a dezvolta cadre rigide și ușoare. Aluminiul este puțin mai greu, dar este mai ușor de prelucrat, ceea ce explică costurile mai mici. Transmisia de putere este mai bună cu cadrul din aluminiu, deoarece materialul are o rigiditate mai mare, iar tuburile din aluminiu sunt mai late. Pe de altă parte, acest lucru duce desigur la o experiență de conducere foarte grea dacă nu sunt instalate elemente de amortizare. Pentru a întări cadrul din aluminium este utilizat procesul de „butting”. Grosimea peretelui conductelor individuale este redusă de până la una, două sau trei ori, în puncte care nu sunt atât de importante pentru rigiditate. În acest fel, greutatea poate fi ușurată fără a pierde rigiditatea. Cadrul din aluminiu este cea mai bună alegere pentru toți cei care caută performanță și un raport bun preț/performanță.
Suspensie
Multe dintre cele mai noi biciclete montane sunt full suspension. În trecut, aveau un cadru rigid și o furcă. La începutul anilor 1990, bicicletele montane au început să aibă furci cu suspensie față – acest lucru face ca deplasarea pe terenuri denivelate să fie mai ușoară ca senzație pe mâinile ciclistului. Primele furci cu suspensie se aflau la aproximativ 1 1/2 până la 2 inch (38 până la 50 mm) de suspensie. La scurt timp, unii designeri de cadre au realizat un cadru cu suspensie completă (full suspension), care oferă bicicliștilor o plimbare lină în timpul călătoriei.
Cadre și furci
Proiectanții cadrelor și furcilor mai noi au redus greutatea, au mărit dimensiunea suspensiei, precum și senzația de a pedala pe teren neuniform. Mulți blochează suspensia din spate pentru dificultăți la pedalare sau urcare – pentru a îmbunătăți eficiența pedalării. Majoritatea cadrelor și furcilor cu suspensie au aproximativ 4-6 inch (100-150 mm). ) din suspensie. Majoritatea cadrelor și furcilor cu suspensie, făcute pentru coborâre și freeride au aproximativ 8 sau 9 inch (200 sau 230 mm.) din suspensie. Mulți bicicliști preferă să meargă cu bicicleta cu un cadru suspendat și aproape toate bicicletele montane de curse folosesc o furcă cu suspensie. Există diferiți producători de biciclete cu full suspension. Ei își fac propriile sisteme de suspensie pentru a completa și a le integra pe deplin în structura bicicletei.
Dimensiunea roților
Există trei dimensiuni de roți la bicicletele moderne de munte. Scestea sunt disponibile și în dimensiuni plus, în funcție de utilizarea intenționată: 26˝, 27,5˝ și 29˝. Dimensiunea în inch indică diametrul roților.
- 26˝ a fost inițial dimensiunea standard pentru roțile de biciclete montane, dar astăzi este rar folosită la bicicletele montane moderne. Avantajele constau în agilitatea ridicată și greutatea redusă, dar tracțiunea și confortul la mers sunt vizibil mai bune cu roți mai mari – 27,5˝.
- Dimensiunea de 29˝ oferă un confort de conducere și mai mare, mai bun și o aderență și mai mare. Cu toate acestea, roțile sunt și mai grele, nu la fel de rigide și nu la fel de agile ca roțile de 27,5˝. În plus, deviațiile mari ale arcului nu sunt deseori fezabile din cauza diametrului mare al roții. Mărimea 29˝ este, prin urmare, deosebit de populară la MTB și bicicletele de trail. De asemenea, bicicletele Enduro sunt echipate din ce în ce mai mult cu roți mai mari.
- Mărimea 27,5˝ pe de altă parte, este reprezentată în toate disciplinele și scorurile cu greutatea redusă și agilitatea ridicată.
Dimensiuni Plus
Apoi, sunt dimensiunile plus. Au intrat pe piață abia de câțiva ani, iar dimensiunile mai mari ale roților ar trebui să aducă și mai multă tracțiune și confort la pedalare. Lățimea roților este între 2,8˝ și 3˝ pentru toate dimensiunile roților (26˝, 27,5˝ și 29˝). Datorită anvelopelor mai largi, diametrul roții de 27,5+˝ aproape se apropie de cel al unei roți de 29˝.
Indiferent dacă ai de gând să folosești biciclete montane pentru a merge pe un teren mai ușor din punct de vedere tehnic sau pentru a coborî pe trasee extrem de dificile, ar trebui să te poți baza pe bicicleta ta full suspension. Dacă alegi modelul potrivit și calitate care să-ți ofere senzații puternice și adrenalină, bicicleta montană full suspension nu te va dezamăgi.
Lasă un răspuns